1. Podstawowe wymagania dotyczące dostępu do platformy szkoleniowej Google Meet
Aplikacja mobilna Meet, aplikacja mobilna Gmail lub obsługiwana przeglądarka:
Zalecamy używanie aktualnej wersji jednej z wymienionych przeglądarek:
- Chrome. Pobierz najnowszą wersję
- Mozilla Firefox. Pobierz najnowszą wersję
- Microsoft Edge. Pobierz najnowszą wersję
- Apple Safari.
Zgodne urządzenie spełniające minimalne wymagania systemowe:
Jeśli chcesz używać wszystkich funkcji Meet, zalecamy korzystanie z określonego sprzętu. Aby dołączyć do rozmów wideo, wystarczą urządzenia spełniające minimalne wymagania systemowe, jednak zalecamy korzystanie z takich, które pozwolą na pełne wykorzystanie Google Meet, m.in. zapewniających wysoką jakość wideo i umożliwiających wielozadaniowość.
Minimalne wymagania systemowe przy korzystaniu z Google Meet:
- Dwurdzeniowy procesor
- 2 GB pamięci
Zalecane wymagania systemowe:
- Czterordzeniowy procesor
- Pamięć 8 GB
Obsługiwany system operacyjny:
Google Meet działa w aktualnej wersji oraz dwóch wcześniejszych głównych wersjach tych systemów operacyjnych:
- Apple macOS,
- Microsoft Windows,
- Chrome OS,
- Ubuntu i inne dystrybucje Linuksa oparte na Debianie.
Google Meet działa w tych mobilnych systemach operacyjnych:
- Android 5.0 lub nowszy (dowiedz się, jak sprawdzić i zaktualizować wersję Androida);
- iOS 12.0 lub nowszy.
Rozmowy wideo w Meet w aplikacji Gmail są zgodne z tymi systemami operacyjnymi:
- Android 6 lub nowszy,
- iOS 12 lub nowszy.
Szerokopasmowe połączenie z internetem.
Przepustowość dla spotkania wideo: wychodząca: 10Mb/s; przychodząca: 6Mb/s
Kamera internetowa (wbudowana lub podłączana przez USB).
Tylko, jeśli chcesz być widoczny.
2. Jak wygląda cały proces dołączania do szkolenia?
Szczegółowe informacje o procesie dołączenia do spotkania na różnych urządzeniach znajdziesz na stronie: https://support.google.com/meet/answer/9303069?hl=pl&ref_topic=7192926&co=GENIE.Platform%3DDesktop&oco=1
3. Czy muszę instalować jakąś aplikację żeby zalogować się na szkolenie?
- jeśli korzystasz z komputera stacjonarnego lub laptopa nie musisz nic instalować. Wystarczy dostęp do internetu i aktualna wersja przeglądarki internetowej (Google Chrome, Firefox, Edge, Safari)
- jeśli korzystasz z urządzenia mobilnego musisz zalogować się na konto Google lub Gmail. Możesz skorzystać z przeglądarki lub połączyć się poprzez aplikację Google Meet (dostępną do pobrania w sklepie google pod adresem: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.meetings&hl=pl&gl=US ) Aby dołączyć do spotkania, wystarczy wpisać jego kod, widoczny w mailu z zaproszeniem:
4. Czym różni się logowanie przez komputer od tego przez przeglądarkę na telefonie?
- Aby dołączyć do spotkania na komputerze stacjonarnym (lub laptopie) wystarczy kliknąć na link do spotkania otrzymany w mailu.
- Aby dołączyć do spotkania na urządzeniu mobilnym, po kliknięciu w link, musisz zalogować się na konto Google lub Gmail.
5. Czy mogę się podłączyć z komputera, który nie ma wbudowanej kamery?
Tak. Kamera nie jest wymagana do dołączenia do szkolenia.
6. Czy dołączając do spotkania przez telefon będę widział prezentację (logowanie przez numer telefonu i PIN)
Nie. Dołączanie poprzez numer telefonu i podanie pinu spotkania służy tylko do przekazywania dźwięku.
7. Jak wyłączyć i włączyć mikrofon/kamerę
8. Jak zmienić widok, żeby prezentacja była większa?
9. Gdzie zadaje się pytania?
Do dyspozycji uczestników jest czat oraz system pytań i odpowiedzi.
- Czat: kliknij ikonę “Czat” -> wpisz wiadomość i kliknij ikonę “Wyślij”.
- Pytania: kliknij ikonę “Czynności” -> wybierz “Pytania i odpowiedzi” -> Kliknij przycisk “Zadaj pytanie” -> wpisz pytanie i kliknij przycisk “Opublikuj”.
Korzystanie z tych funkcjonalności przedstawia film poniżej:
10. Podnoszenie, opuszczenie ręki.
Użyj funkcji Podnieś rękę w Google Meet, by zawiadomić moderatora, że chcesz mówić.
Gdy ktoś podnosi rękę, wszyscy uczestnicy zostają o tym powiadomieni. Ikona Podnieś rękę pojawia się również we własnym widoku uczestnika. Rękę możesz opuścić samodzielnie lub może to zrobić moderator. Jeśli to moderator opuści Twoją rękę, otrzymasz odpowiednie powiadomienie.
Korzystanie z funkcjonalności podnoszenia ręki przedstawia film poniżej:
11. Czy po wylogowaniu się przez przypadek dostanę się na szkolenie poprzez ten sam link?
Tak. Otwórz skrzynkę pocztową i kliknij na link spotkania Google Meet.
12. Po zalogowaniu nic nie słyszę, co zrobić
Sprawdź, czy masz włączony dźwięk i ustawioną wystarczającą głośność w Twoim komputerze, tablecie lub telefonie.
Sprawdź, czy zakładka w przeglądarce nie jest wyciszona.
13. Po zalogowaniu widzę czarny ekran, nie widzę prezentacji.
Sprawdź czy sprzęt jest zgodny z podstawowymi wymaganiami uczestnictwa w spotkaniu (pkt 1).
Jeśli tak, skontaktuj się z administratorem swojej sieci i przekaż poniższe instrukcje: https://support.google.com/a/answer/1279090#Outbound&URIs&IP_ranges&Bandwidth&Proxies&Wifi&QoS&Traffic
14. Nic nie widzę i nie słyszę i co chwila mnie wyrzuca.
Twoje ustawienia sieci są nieprawidłowe.
Skontaktuj się z administratorem swojej sieci i przekaż poniższe instrukcje: https://support.google.com/a/answer/1279090#Outbound&URIs&IP_ranges&Bandwidth&Proxies&Wifi&QoS&Traffic
15. Jak sprawdzić czy moja sieć firmowa jest przygotowana do spotkań wideo
Skontaktuj się w tej sprawie z administratorem sieci w swojej firmie.