Program szkolenia:
- Produkt kosmetyczny – analiza definicji.
- Kwalifikacja produktowa - produkty z pogranicza (borderline products). Wskazówki dotyczące prawidłowego określania statusu produktu na rynku.
- Obowiązki producentów, importerów i dystrybutorów w zakresie prawidłowego oznakowania produktów kosmetycznych.
- Oznakowanie produktów kosmetycznych – obowiązkowe informacje umieszczane zgodnie z rozporządzeniem 1223/2009/WE. Omówienie aspektu oznakowania zestawów kosmetyków.
- Towary paczkowane – oznakowanie zgodne z ustawą o towarach paczkowanych.
- Oznakowanie specjalnych grup produktowych:
• aerozole,
• produkty łatwopalne,
• produkty ochrony przeciwsłonecznej. - Deklaracje marketingowe produktów kosmetycznych - kryteria dotyczące tworzenia oświadczeń marketingowych kosmetyków wynikające z rozporządzenia 655/2013/UE. Potwierdzenie deklaracji marketingowych – badania aplikacyjne i aparaturowe.
- Kontrola etykiet – jakie organy weryfikują poprawność oznakowania produktów kosmetycznych. Omówienie raportów z kontroli UOKIK.
- Konsekwencje nieprzestrzegania przepisów w zakresie oznakowania produktów kosmetycznych – sankcje.
- Ćwiczenia (praktyczne wskazówki dotyczące przygotowania etykiet, przykłady najczęściej popełnianych błędów).
Niniejszy program szkolenia podlega ochronie wynikającej z ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Rozpowszechnianie, kopiowanie, adaptowanie, przekształcanie lub modyfikowanie programu szkolenia lub jego fragmentów bez uprzedniej zgody firmy THETA Consulting Sp. z o. o. jest zabronione.
Uczestnicy:
Szkolenie adresowane jest dla osób zajmujących się tworzeniem etykiet produktów kosmetycznych, przedstawicieli firm produkujących kosmetyki, importerów i dystrybutorów. Zapraszamy szczególnie pracowników działów marketingu oraz pracowników organów kontrolnych zajmujących się zagadnieniami dot. oceny poprawności etykiet produktów kosmetycznych.
Cel:
Celem szkolenia jest zdobycie szczegółowej wiedzy z zakresu oznakowania produktów kosmetycznych sprzedawanych na rynku unijnym, z uwzględnieniem specjalnych grup produktowych. W trakcie szkolenia zostaną omówione aspekty prawidłowego ustalenia statusu produktów na rynku. Ważnym punktem szkolenia będzie omówienie najnowszego raportu z kontroli Inspekcji Handlowej dot. oznakowania produktów kosmetycznych. Uczestnicy szkolenia otrzymają istotne wskazówki dotyczące przygotowania etykiet i tworzenia deklaracji marketingowych, kryteriów dotyczących uzasadniania oświadczeń. Ważnym elementem będzie część warsztatowa pozwalająca na weryfikacje etykiet kosmetyków, w tym deklaracji marketingowych.
Szkolenie poprowadzi:
mgr inż. Marta Kosiorek absolwentka Wydział Biotechnologii i Nauk o Żywności Politechniki Łódzkiej na kierunku technologia kosmetyków. Członek Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego – uczestnik Grupy Claims, Grupy Składnikowej, Grupy Legislacyjnej. Audytor wewnętrzny dobrych praktyk produkcyjnych wg ISO 22176:2007. Autorka publikacji zamieszczanych w branżowych czasopismach - „Chemia i Biznes", Kwartalniku Chemicznym „Prawo i Wiedza”. Ukończyła „Kurs Specjalistyczny dla Safety Assessorów’’. Specjalista ds. niebezpiecznych produktów chemicznych i kosmetyków.
Harmonogram szkolenia:
09:45 - 10:00 Logowanie uczestników
10:00 – 11:30 Wykład
11:30 – 11:45 przerwa
11:45 – 13:15 Wykład
13:15 – 13:30 przerwa
13:30 – 15:30 Wykład
15:30 – 16:00 sesja pytań i odpowiedzi